PROGRAMIN AMACI VE KAPSAMI
İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı, iş gücü piyasası, meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Bu kapsamda; sanayileşmiş ülkelerde, enerji sektörü için geniş bir istihdam olanağı sağlayan Elektrik ve Enerji Teknolojileri Bölümü altında yer alan Elektrik Programı, sektörün ihtiyaçları da dikkate alınarak geliştirilmiştir.
Elektrik sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bunun nedeni insanların yaşamında iş ve ulaşımda harcanan zamanın giderek artması ve evsel ihtiyaçların karşılanmasında teknoloji kullanımı ve hizmet alımı ihtiyacının yoğunlaşmasıdır.
Teknolojik gelişmeler, bu ihtiyaçların karşılanmasında hızla ilerlerken servis ve üretim manasında yepyeni bir sektör ve istihdam alanı doğurmuştur. Bu alanda faaliyet gösteren dünya ölçeğinde firmalar ortaya çıkmıştır. Ürün çeşitliliği hızla artmıştır. Sektördeki rekabet, ürün çeşidi ve kalitesi yanında servis sağlama alanında da yoğunluk kazanmıştır. Bu rekabet sonucu sektör, gün geçtikçe daha da yoğun bilgi kullanımı gerektirir hale gelmiştir.
Ülkemizde yaşam standartlarının yükselmesine bağlı olarak Elektrik Sektöründe üretim ve servis ağı manasında gelecekte önemli yatırımlar olacağı ve buna bağlı olarak da istihdamda artış görüleceği tahmin edilmektedir.
Günümüzde elektrik günlük hayatta kullanım oranındaki hızlı artış sonucu elektrikli cihazların üretimi ve servis sağlanmasıyla ilgili mesleklerde gelişmelerin olacağı, buna bağlı olarak da bu mesleklerde güncel bilgi donanımlı, yetişmiş eleman ihtiyacı ortaya çıkacağı tahmin edilmektedir. Bu tahminler çerçevesinde nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi ve mevcut iş gücünün donanımlı kılınması, istihdam artışına katkı sağlayacağı gibi rekabet gücünün ve verimliliğin artmasında da olumlu etkiler yaratacaktır.
Bu program; İKMEP (İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi) kapsamında, ulusal ve uluslararası uzmanlar, YÖK temsilcileri ve akademisyenler, MEB temsilcileri ve öğretmenler, sosyal ortaklar, iş piyasası temsilcileri ve meslek elemanları ile iş birliği içinde, pilot kurumlarda görevli öğretim elemanları ve öğretmenler tarafından geliştirilmiştir.
Not: Z/S/M => Z: Zorunlu Ders, S: Seçmeli Ders, M: Mesleki
GAZİ ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK MESLEK YÜKSEKOKULU ELEKTRİK VE ENERJİ BÖLÜMÜ ELEKTRİK TEKNOLOJİSİ PROGRAMI DERS DAĞILIM ÇİZELGESİ |
||||||
1. SINIF GÜZ YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-101 | ÖLÇME TEKNİĞİ | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-103 | DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
ELK-101 | TEMEL ELEKTRONİK | 2 | 1 | 3 | M | 4 |
MAT-101 | MATEMATİK I | 3 | 1 | 4 | Z | 5 |
TAR-101 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ - I | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
TÜR-101 | TÜRK DİLİ - I | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
YAD-101 | İNGİLİZCE – I | 3 | 0 | 3 | Z | 3 |
TOPLAM | 18 | 4 | 22 | 25 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 4 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
BİL-101 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
İLT-101 | İLETİŞİM | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
ÜPK-101 | İŞLETME YÖNETİMİ-I | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 26 | 29 | ||||
1. SINIF BAHAR YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-102 | ALTERNATİF AKIM DEVRELERİ | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-104 | SAYISAL ELEKTRONİK | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
ELK-102 | TRAFO VE DOĞRU AKIM MAKİNALARI | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
MAT-102 | MATEMATİK II | 3 | 1 | 4 | Z | 5 |
TAR-102 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ - II | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
TÜR-102 | TÜRK DİLİ - II | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
YAD-102 | İNGİLİZCE - II | 3 | 0 | 3 | Z | 3 |
TOPLAM | 18 | 4 | 22 | 24 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 4 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
EET-106 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
EET-108 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
EET-110 | ELEKTRONİK DEVRE TASARIMI | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
30 İş Günü Sanayi Stajı | 8 | |||||
TOPLAM | 26 | 36 | ||||
2. SINIF GÜZ YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-201 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ-1 | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
EET-203 | MİKRODENETLEYİCİLER | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
ELK-201 | ASENKRON VE SENKRON MAKİNALAR | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
ELK-203 | ELEKTROMEKANİK KUMANDA SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | M | 4 |
TOPLAM | 10 | 4 | 14 | 17 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 11 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
EET-204 | ARIZA ANALİZİ | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
EET-211 | ELEKTRONİK GÜVENLİK SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
EET-213 | SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLER | 3 | 0 | 3 | S | 3 |
ELK-205 | TESİSATA GİRİŞ | 3 | 1 | 4 | S | 5 |
ELK-207 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI I | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
ELK-209 | ÖZEL TESİSAT | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELK-211 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ PROJE | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELK-225 | MESLEKİ YABANCI DİL-I | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
UPK-206 | İŞÇİ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 23-24 | 28 | ||||
2. SINIF BAHAR YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-210 | PROGRAMLANABİLİR DENETLEYİCİLER | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-202 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ-II | 2 | 1 | 3 | M | 4 |
ELK-202 | ELEKTRİK ENERJİ SANTRALLERİ | 2 | 0 | 2 | M | 2 |
ELK-204 | ELEKTRİK ENERJİSİ İLETİM VE DAĞITIMI | 2 | 1 | 3 | M | 4 |
ELK-208 | ÖZELTASARIMLI MOTORLAR | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
TOPLAM | 11 | 4 | 15 | 17 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 10 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
EET-212 | EV CİHAZLARI | 2 | 1 | 3 | S | 3 |
EET-214 | SCADA SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELK-206 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI II | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
ELK-210 | PANO TASARIM VE MONTAJI | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELK-212 | SOĞUTMA TEKNİĞİ | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
ELK-214 | SARIM TEKNİĞİ | 3 | 1 | 4 | S | 5 |
ELK-216 | SÖZLEŞME KEŞİF VE PLANLAMA | 3 | 0 | 3 | S | 3 |
ELK-226 | MESLEKİ YABANCI DİL-II | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
UPK-204 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 23-25 | 27 | ||||
GENEL TOPLAM | 98-101 | 120 |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.