İyileştirmeler

Yüksekokul Yönetimi Tarafından Gerçekleştirilen İyileştirmeler

  • Üniversitemiz ev sahipliğinde, Yüksekokul Yönetimimiz, OSTİM Organize Sanayi Bölgesi yöneticileri ve iş insanlarının katılımıyla Üniversite-Sanayi İş Birliği İstişare Toplantısı gerçekleştirilmiştir. Rektörümüz Prof. Dr. Uğur Ünal başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, sanayi-üniversite iş birliğinin güçlendirilmesi, sektörel gelişim ve yenilikçi projelerin hayata geçirilmesi konularında değerlendirmeler yapılmıştır.
  • Yüksekokulumuzda kalite ve stratejik planlama süreçlerinin koordineli bir şekilde yürütülmesi amacıyla, Birim Kalite Ekibi ve Alt Çalışma Grupları ile Birim Stratejik Planlama Ekipleri ve Program Stratejik Plan Alt Çalışma Grupları güncellenmiş olup web sayfamızda yayımlanmıştır.
  • Üniversitemizin Araştırma Üniversitesi İzleme, Değerlendirme ve Yürütme Kurulu tarafından alınan kararlar doğrultusunda, 2025 Birim Ar-Ge Hedef Göstergeleri, ilgili bölüm başkanlıklarıyla paylaşılmıştır.
  • Yüksekokulumuzun eğitim programları ve kurumun kalite standartlarına uygunluğunu sağlamak amacıyla Akreditasyon Birimi kurulmuştur.
  • Üniversitemiz İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet Gülsün, Yüksekokulumuz yönetimiyle Risk Değerlendirme Çalışması ve İş Sağlığı ve Güvenliği Kurullarının oluşturulması konusunda bir toplantı gerçekleştirmiştir. Yüksekokulumuzda acil durum ekipleri oluşturulmuş ve bu bilgiler web sayfamızda ilan edilmiştir; ayrıca acil durum ekip tabloları Yüksekokulumuz bloklarında iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır.
  • Yüksekokulumuzun A-Blok zemin katında bulunan kolonların tehlike arz eden mermer kaplamaları sökülmüş ve kolonların gerekli tadilatları yapılmıştır.
  • 27 adet yeni bilgisayar, 1 plotter (çizici), 3 yazıcı alınarak laboratuvarların alt yapısı iyileştirilmiş ve kapasitesi arttırılmıştır.

Öğrenci Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • Üniversitemizde her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen Öğrenci Memnuniyet Anketi sonuçları, kurumsal iyileştirme süreçlerine yön vermektedir. Bu doğrultuda, Yüksekokulumuz Bölüm Başkanları öncülüğünde öğretim elemanları ve öğrencilerin katılımıyla, programlar bazında belirlenen sorularla, yarı yapılandırılmış toplantılar gerçekleştirilir.  Toplantılar sonucunda hazırlanan rapor doğrultusunda, öğrencilerin memnuniyetlerini artırmaya yönelik çeşitli iyileştirme çalışmaları planlanır.
  • İş yeri uygulamaları kapsamında Ocak 2025'te Hidromek A.Ş. ile Şubat 2025'te ise MZD Savunma ve ALZ Mühendislik ile protokoller imzalanarak, protokol sayısı 46’dan 49’a çıkarılmış ve öğrencilerin iş yeri uygulamaları için yeni iş ortamları oluşturulmuştur.
  • Öğrencilere yönelik kariyer planlama destekleri artırılmış ve web sayfamızdaki "İş İlanları" sekmesi aracılığıyla istihdam süreçleri desteklenmiştir.
  • Beltek Koordinatörlüğünün katkılarıyla laboratuvarlarımızda kullanılan 21 adet bilgisayarın donanımı SSD harddisk değişimiyle iyileştirilmiş ve öğrencilerin kullanımına sunulmuştur.
  • Bilgisayar Destekli Takım Tezgâhları laboratuvarlarımızda kullanımda olan 14 bilgisayar, Beltek Koordinatörlüğünün desteğiyle yenilenmiş ve toplam bilgisayar sayısı 21'e çıkarılmıştır.
  • Sınıflarımızda işlevselliğini yitirmiş projeksiyon cihazları güncellenmiş ve konferans salonu da dâhil olmak üzere toplamda 6 adet projeksiyon cihazı yenilenmiştir.
  • Öğrenci yemekhanemizde yetersiz kalan ısıtıcıların düzenlemeleri yapılmış, çalışmayan ısıtıcılar devreye alınmıştır.
  • Yüksekokulumuz tarafından düzenlenen “Öğrenciler/Stajyerler İçin Temel İş Hukuku” seminerinde, öğrencilerin iş yeri eğitimi ve iş hayatında karşılaşabileceği hukuki sorunlar, yasal haklar ve çözüm önerileri ele alınmıştır. Ayrıca, iş hayatındaki zorluklara yönelik pratik bilgiler sunulmuştur.
  • Yüksekokul öğrencileri, Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Kent Konseyi Eğitim Çalışma Grubu iş birliğiyle düzenlenen “Mavi Yaka Olmadan İnovasyon Mümkün Mü? Usta-Çırak İlişkisi” paneline katılım sağlamıştır. Panel, öğrencilerin sektörel bilgi ve becerilerini artırarak inovasyon ve verimlilik konularında bilinçlenmelerine önemli katkılar sağlamıştır.
  • Yüksekokul öğrencileri, Gazi Üniversitesi, OSİAD Akademi, Anadolu OSB ve İŞİM Kümelenmesi iş birliğiyle düzenlenen "Dijital Dönüşüm ve İş Gücü" paneline katılım sağlamıştır. Bu panel, öğrencilere sanayi-üniversite iş birliği ve dijital dönüşümün iş gücü üzerindeki etkilerini daha iyi anlama fırsatı sunmuştur.

Akademik Personel Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • Akademik personelin araştırma ve yayın faaliyetlerini desteklemek amacıyla toplantılar yapılmıştır.
  • Eğiticilerin Eğitimi Programı kapsamında, akademik personelin teknik yetkinliklerini artırmak amacıyla ANSYS ve NX eğitimleri düzenlenmiştir.
  • Ders programlarında esneklik sağlanarak, öğretim üyelerinin ders yükü ve akademik görevleri dengeli hale getirilmiştir.
  • Akademik Personelin kullandığı bilgisayar donanımları güncellenmiştir.
  • Yüksekokulumuzun kurulları, komisyonları ve çalışma grupları güncellenerek akademik personel arasında görev dağılımı yapılmıştır.

Dış Paydaşlardan Gelen Geri Bildirimler Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • Akademik programlarımız, iş dünyasının ihtiyaçlarına daha uyumlu hale getirilmiş ve sektörle olan iş birlikleri güçlendirilmiştir.
  • Medek kapsamında programların akreditasyon başvurularının yapılabilmesi için dış paydaşların görüşleri alınarak tüm programlarda müfredat güncellemeleri yapılmıştır.
  • Medek akreditasyon başvuruları gerçekleştirilmiş ve kalite süreçleri kapsamında gerekli adımlar atılmıştır.

background image