Elektronik Teknolojisi Ders içeriklerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
Mekatronik Programı Ders içeriklerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
Elektromekanik Taşıyıcılar Bölümü Ders içeriklerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz..
Elektromekanik Taşıyıcılar Bölümü 1.Yarıyıl
Elektromekanik Taşıyıcılar Bölümü 2.Yarıyıl
Elektromekanik Taşıyıcılar Bölümü 3.Yarıyıl
Elektromekanik Taşıyıcılar Bölümü 4.Yarıyıl
PROGRAMIN AMACI VE KAPSAMI
İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP) kapsamında, beşinci seviye meslek standartlarına dayalı olarak, İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Elektronik ve otomasyon sektörü,küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve çok hızlı bir gelişim içindedir.Bu sektör gerek sanayide, gerek ticari ve evsel uygulamalarda oldukça yaygındır. Bu uygulamaların temeli Elektronik Teknojisidir. İnsan sağlığı, güvenliği ve yaşam konforu açısından oldukça önemli alt alanlara hitap eden elektronik sektöründe; rekabetçi, yeni teknolojilere açık kaliteli üretim ve satış sonrası hizmet gerekir. Ülkemizin küresel ölçekte rekabeti için elektronik teknolojisini iyi kullanan teknik elemanlara ihtiyaç artarak devam etmektedir. Mevcut çalışanların bilgilerinin, gelişen teknolojiye göre güncellenmesi ve sektöre yeni arz edilecek teknik elemanlara beşinci seviye yeterliklerinin kazandırılması gerekmektedir.
Elektronik teknolojisinin temeli üzerine kurulan elektrikli cihazlar, güvenlik sistemleri, iletişim araçları, otomasyon sistemleri, tıbbi cihazlar, endüstriyel sistemler gibi birçok uygulama alanları, ülkemizde, bölgesel ve sektörel olarak değişik gelişmişlik düzeylerine sahiptir. Elektronik teknolojilerine artan bir şekilde duyulan ihtiyaç, yetişmiş teknik eleman ihtiyacını da artırmaktadır.
Hızla küreselleşen iş dünyasında Elektronik Teknolojisi alanında da görülen rekabet büyük yoğunluk kazanmaktadır. Rekabetin temel unsurlarından en zor kazanılanı nitelikli insan kaynağıdır. Ayrıca, rekabet unsurlarından en önemlisi hız olarak görülmektedir. İstenen kalite düzeyine geç ulaşıldığı zaman işletmelerin yaşama şansı azalmaktadır. Bu yüzden ülkemizin mesleki ve teknik eğitiminde iyi planlanmış, etkin, verimli modüler sistem kullanılmalıdır. Öğrencilere, doğrudan sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak yeterlikleri esas alan modüller, modern eğitim yaklaşımlarıyla hızlıca sunulmalıdır. Hayat boyu öğrenme perspektifi ile bu modüllerden esnek yapılı kurslarla insan kaynaklarının geliştirilmesinde kullanılmalıdır. Ulusal ve gerektiğinde bölgesel ihtiyaçlara göre bu modüler sistem devamlı güncellenmelidir.
Bu program; İKMEP (insan kaynaklarının mesleki eğitim yoluyla geliştirilmesi projesi) kapsamında, ulusal ve uluslararası uzmanlar, YÖK temsilcileri ve akademisyenler, MEB temsilcileri ve öğretmenler, sosyal ortaklar,sektörtemsilcileri ve meslek elemanları ile iş birliği içinde, pilot kurumlarda görevli öğretim elemanları ve öğretmenler tarafından geliştirilmiştir.
Not: Z/S/M => Z: Zorunlu Ders, S: Seçmeli Ders, M: Mesleki
GAZİ ÜNİVERSİTESİ |
||||||
1. SINIF GÜZ YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-101 | ÖLÇME TEKNİĞİ | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-103 | DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
ELT-101 | ELEKTRONİK I | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
MAT-101 | MATEMATİK I | 3 | 1 | 4 | Z | 5 |
TAR-101 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ - I | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
TÜR-101 | TÜRK DİLİ - I | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
YAD-101 | İNGİLİZCE – I | 3 | 0 | 3 | Z | 3 |
TOPLAM | 19 | 4 | 23 | 26 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 4 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
BİL-101 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
İLT-101 | İLETİŞİM | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
ÜPK-101 | İŞLETME YÖNETİMİ-I | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 27 | 30 | ||||
1. SINIF BAHAR YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-102 | ALTERNATİF AKIM DEVRELERİ | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-104 | SAYISAL ELEKTRONİK | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
ELT-102 | ELEKTRONİK II | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
MAT-102 | MATEMATİK II | 3 | 1 | 4 | Z | 5 |
TAR-102 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ - II | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
TÜR-102 | TÜRK DİLİ - II | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
YAD-102 | İNGİLİZCE - II | 3 | 0 | 3 | Z | 3 |
TOPLAM | 18 | 4 | 22 | 24 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 4 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
EET-106 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
EET-108 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
EET-110 | ELEKTRONİK DEVRE TASARIMI | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
30 İş Günü Sanayi Stajı | 8 | |||||
TOPLAM | 26 | 36 | ||||
2. SINIF GÜZ YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-203 | MİKRODENETLEYİCİLER | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
EET-201 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ-1 | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
EET-205 | SAYISAL TASARIM | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-207 | KUMANDA DEVRELERİ | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
TOPLAM | 10 | 4 | 14 | 15 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 12 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
EET-204 | ARIZA ANALİZİ | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
EET-209 | ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
EET-211 | ELEKTRONİK GÜVENLİK SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
EET-213 | SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLER | 3 | 0 | 3 | S | 3 |
ELT-203 | ENDÜSTRİYEL AĞLAR | 1 | 1 | 2 | S | 3 |
ELT-205 | TIBBI CİHAZLAR | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELT-207 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI I | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
ELT-209 | ELEKTRİK TESİSATLARI | 1 | 1 | 2 | S | 3 |
ELT-225 | MESLEKİ YABANCI DİL-I | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
UPK-206 | İŞÇİ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 24-25 | 27 | ||||
2. SINIF BAHAR YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
EET-210 | PROGRAMLANABİLİR DENETLEYİCİLER | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
EET-202 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ-II | 2 | 1 | 3 | M | 4 |
ELT-202 | ENDÜSTRİYEL ROBOTLAR | 1 | 1 | 2 | M | 3 |
ELT-216 | ELEKTRİK MOTORLARI VE SÜRÜCÜLERİ | 3 | 1 | 4 | M | 5 |
TOPLAM | 9 | 4 | 13 | 16 | ||
SEÇMELİ DERSLER (Bu Derslerden Toplam 11 AKTS/ECTS Kredisi Ders Seçilecektir) | ||||||
EET-212 | EV CİHAZLARI | 2 | 1 | 3 | S | 3 |
EET-214 | SCADA SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
EET-216 | YÜRÜYEN MERDİVEN / BANT SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELT-204 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
ELT-206 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI II | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
ELT-208 | ELEKTROMANYETİK DALGALARIN BİYOLOJİK ETKİSİ | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
ELT-210 | KONTROL SİSTEMLERİ | 2 | 1 | 3 | S | 4 |
ELT-212 | RADYO TV TEKNOLOJİSİ | 3 | 0 | 3 | S | 4 |
ELT-214 | WEB TASARIMININ TEMELLERİ | 1 | 1 | 2 | S | 3 |
ELT-226 | MESLEKİ YABANCI DİL-II | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
UPK-204 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 21-22 | 27 | ||||
GENEL TOPLAM | 98-100 | 120 |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.