PROGRAMIN AMACI VE KAPSAMI
İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP), beşinci seviye meslek standartlarına dayalı, iş gücü piyasası, meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdama yönelik öğretim programlarının geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Bu kapsamda; Kimya Teknolojisi alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları ve bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Kimya, yaşamın her yönüyle ilgili bir alandır. Kullandığımız temizlik malzemeleri kimya laboratuvarlarındaki bir dizi işlemden geçerek bize ulaşır. Hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar, toprağın veriminin artırılmasını sağlayan gübreler, taşıtların yakıtları gibi birçok maddenin üretiminde kimyasal işlemler uygulanır. Gıda ürünlerinin bir kısmı da soframıza ulaşıncaya dek bir dizi kimyasal işlemlerden geçer.
Kimya Teknolojisi alanı; sağlık, gıda gibi sektörlerin yanı sıra endüstriyel üretim yapılan tüm sektörle yakından ilişkilidir. Rafineri, petrokimya, lastik, çimento, boya, deterjan, kozmetik, tekstil ve ilaç gibi alanların tümünde Kimya Teknolojisiyle ilgili birimler bulunur. Kimya Teknolojisi; seramik, cam, otomotiv, metal, madencilik, enerji, tarım sektörlerinde geniş yer tutar. Endüstriyel işletmelerin neredeyse tamamında üretim ve kalite kontrol bölümleri Kimya Teknolojisi ile ilişkilidir.
Kimya endüstrisi, laboratuvar ölçeğinde üretilen kimyasalların, ekonomik biçimde tüketime sunulması için çalışır. Bu amaç doğrultusunda, gerekli teknolojilerin oluşturulmasını kapsayan Kimya Teknolojisi alanı, ülkelerin kalkınmasında önemli bir role sahiptir. Ülkemizde Kimya Teknolojisi alanıyla ilgili konularda önemli gelişmeler olmaktadır. Tüm sektörlerde olduğu gibi kimya endüstrisinde kullanılan teknoloji ilerlemiş ve araştırma-geliştirme çalışmaları artmıştır. Dolayısıyla Kimya Teknolojisi alanıyla ilişkili sektörlerde sürekli yeni ürünler ortaya çıkar ve bunların üretimi için teknolojik yöntemler geliştirilir. Bu nedenle kimya diğer sektörlerin öncüsü konumundadır. Kimya endüstrisi gelişmemiş olan bir ülkenin başka alanlarda ilerlemesi pek mümkün değildir.
Kimya Teknolojisi alanında teknolojik alt yapı kadar insan unsuru da önemlidir. Bu alanda mühendis, tekniker ve teknisyen pozisyonlarında çalışanlar vardır. Dolayısıyla üniversite mezunu kişiler kadar ara eleman olarak çalışacak kişilere de ihtiyaç duyulur. Kimya Teknolojisi alanında görev yapan laborantlar teknisyenleri, teknikerler, mühendisler ve üretim müdürleri iş birliği içinde çalışır.
Bu program; İKMEP (İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi) kapsamında, ulusal ve uluslararası uzmanlar, YÖK temsilcileri ve akademisyenler, MEB temsilcileri ve öğretmenler, sosyal ortaklar, iş piyasası temsilcileri ve meslek elemanları ile iş birliği içinde, pilot kurumlarda görevli öğretim elemanları ve öğretmenler tarafından geliştirilmiştir.
Not: Z/S/M => Z: Zorunlu Ders, S: Seçmeli Ders, M: Mesleki
GAZİ ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK MESLEK YÜKSEKOKULU KİMYA VE KİMYASAL İŞLEME TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ KİMYA PROGRAMI DERS DAĞILIM ÇİZELGESİ |
||||||
1. SINIF GÜZ YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
TAR-101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNK.TARİHİ I | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
TÜR-101 | TÜRK DİLİ I | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
YAD-101 | YABANCI DİL I | 3 | 0 | 3 | Z | 3 |
MAT-101 | MATEMATİK I | 3 | 1 | 4 | Z | 5 |
KİM-101 | GENEL KİMYA I | 4 | 2 | 6 | M | 8 |
MLZ-101 | MALZEME TEKNOLOJİSİ | 2 | 1 | 3 | M | 3 |
TOPLAM | 20 | 0 | 23 | |||
SEÇMELİ DERSLER (en az 6 kredi seçilecek) | ||||||
KİM-103 | AYIRMA YÖNTEMLERİ | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
ÜPK-101 | İŞLETME YÖNETİMİ I | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
BİL-101 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 1 | 1 | 2 | S | 2 |
KİM-105 | KİMYADA MATEMATİK METODLARI | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
İLT-101 | İLETİŞİM | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
TOPLAM | 26 | 29 | ||||
1. SINIF BAHAR YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
TAR-102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNK.TARİHİ II | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
TÜR-102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 0 | 2 | Z | 2 |
YAD-102 | YABANCI DİL II | 3 | 0 | 3 | Z | 3 |
MAT-102 | MATEMATİK II | 3 | 1 | 4 | Z | 5 |
BİL-102 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA | 1 | 1 | 2 | M | 2 |
KİM-102 | GENEL KİMYA II | 4 | 2 | 6 | M | 8 |
KİM-104 | GENEL KİMYA LABORATUVARI | 0 | 2 | 2 | M | 2 |
FİZ-102 | GENEL FİZİK | 3 | 1 | 4 | M | 4 |
ENDÜSTRİYEL STAJ (30 İŞ GÜNÜ) | Z | 8 | ||||
TOPLAM | 25 | 36 | ||||
2. SINIF GÜZ YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
KİM-201 | ANALİTİK KİMYA | 4 | 0 | 4 | M | 4 |
KİM-203 | ANALİTİK KİMYA LABORATUVARI | 0 | 4 | 4 | M | 4 |
KİM-205 | ORGANİK KİMYA | 4 | 0 | 4 | M | 4 |
KİM-207 | ORGANİK KİMYA LABORATUVARI | 0 | 4 | 4 | M | 4 |
KİM-209 | FİZİKOKİMYA | 4 | 0 | 4 | M | 4 |
KİM-211 | KİMYASAL KİNETİK | 2 | 0 | 2 | M | 2 |
TOPLAM | 22 | 22 | ||||
SEÇMELİ DERSLER (en az 8 kredi seçilecek) | ||||||
KİM-213 | BİYOTEKNOLOJİ | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
ÜPK-204 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
KİM-215 | BİYOMALZEMELER | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
YAD-106 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
KİM-217 | KOROZYON GİDERME | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
TOPLAM | 28 | 30 | ||||
2. SINIF BAHAR YARIYILI | ||||||
D.KOD | DERS ADI | Teorik | Uygulama | D.Saati | Z/M/S | AKTS |
KİM-202 | ALETSEL ANALİZ | 4 | 0 | 4 | M | 4 |
KİM-204 | ALETSEL ANALİZ LABORATUVARI | 0 | 4 | 4 | M | 4 |
KİM-206 | POLİMER TEKNOLOJİSİ | 2 | 0 | 2 | M | 2 |
RES-101 | TEKNİK RESİM | 2 | 0 | 2 | M | 2 |
KİM-208 | İNORGANİK KİMYA | 2 | 0 | 2 | M | 2 |
KİM-212 | STOKİYOMETRİK HESAPLAMA | 2 | 0 | 2 | M | 2 |
TOPLAM | 16 | 16 | ||||
SEÇMELİ DERSLER (en az 9 kredi seçilecek) | ||||||
KİM-214 | KİMYASAL PROSESLER | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
KİM-216 | ÇEVRE KİMYASI | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
ÜPK-202 | İŞLETME YÖNETİMİ II | 2 | 0 | 2 | S | 2 |
KİM-218 | KİMYASAL ANALİZDE METOD SEÇİMİ | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
KİM-220 | ELEKTROKİMYA | 2 | 0 | 2 | S | 3 |
TOPLAM | 22 | 25 | ||||
GENEL TOPLAM | 101 | 120 |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.